logo Sierpc online

Newsy | Ogłoszenia | Forum Dyskusyjne | Księga pozdrowień | Hyde Park Zaloguj się | Rejestracja

Co proponujemy:
O mieście
Historia
Kultura
Zabytki
Informator
Sport
Sierpeckie linki
Galeria zdjęć
Archiwum
Strona główna




Newsy sportowe Sierpc online
Komentarze | Dodaj własny komentarz Newsy sportowe Sierpc online

Awans piłkarzy ręcznych Kasztelana do drugiej ligi

2011-04-21

Po trzech latach przerwy druga liga piłkarzy ręcznych wraca do Sierpca. Kasztelan zajął bowiem pierwsze, gwarantujące prawo do gry na drugoligowych parkietach, miejsce w tabeli.

Wznowienie rozgrywek seniorskich w naszym mieście napawało wszystkich optymizmem. Nikt nie wyobrażał sobie, aby reprezentanci sierpeckiego klubu nie wywalczyli awansu. Awans ten stał się faktem i teraz przed wszystkimi zadanie trudniejsze. Przyznać trzeba bowiem, że trzecioligowi rywale Kasztelana nie byli zbyt wymagający. Najgroźniejszym wydawał się drugi zespół Piotrkowianina, którego pierwsza ekipa rywalizowała w tym sezonie z najlepszymi drużynami w Polsce, w PGNiG Superlidze. Z rywalizacji tej zwycięsko wyszli jednak sierpczanie. Pierwsze spotkanie wygrali 29:26 (13:9), a w Piotrkowie Trybunalskim padł remis 25:25 (14:13). Kasztelan poradził sobie również z drugą ekipą ChKSu Łódź oraz drużynami z Ostrołęki, Radzymina i Siedlec. Ze względu na wąski podział grup trzeciej ligi, co zwiększa ich ilość, więcej drużyn już nie było.

Nasi zawodnicy już na początku rozgrywek dali sygnał, że są ekipą która walczy o drugą ligę. ROKiS Radzymin poległ na sierpeckiej hali 40:19 (22:9). Kolejne spotkanie, tym razem w Ostrołęce, ponownie przyniosło nam 40 bramek. Również ekipa Prusa Siedlce nie mogła znaleźć sposobu na szczypiornistów z Sierpca. Wspomniana wcześniej wygrana z Piotrkowianinem zakończyła pierwszą rundę i z kompletem zwycięstw spokojnie utrzymywali się oni na fotelu lidera aż do wznowienia rozgrywek.

Warto dodać, że 19 lutego odbył się turniej, na który zaproszone zostały drugoligowe ekipy z Warszawy, Pabianic oraz Legionowa. Drużyna warszawskich akademików w przyszłym sezonie występować będzie na zapleczu Superligi, gdyż w swojej grupie okazała się najlepsza. Turniej był okazją do nawiązania walki z bardziej wymagającymi przeciwnikami i przyznać trzeba, że sierpczanie zaprezentowali się w nim z bardzo dobrej strony.

Powrót na ligowe parkiety przyniósł wysoką wygraną z ROKiSem, a następnie najwyższe ligowe zwycięstwo w tym sezonie, 46:20 (24:7) z Trójką Ostrołęka. Na drodze do najważniejszego spotkania z ekipą z Piotrkowa Tryb., zostały Siedlce które na własnej hali uległy Kasztelanowi 28:40 (16:19).

Oprócz sukcesu drużyny, warto odnotować również wysokie pozycje naszych czterech reprezentantów w tabeli strzelców. Najczęściej do bramki rywali trafiali Maciej Mazurowski, Marek Krydziński, Przemysław Królikowski oraz Mariusz Klimek. Czwórka ta zdobyła łącznie 165 bramek, czyli dokładnie połowę wszystkich rzuconych przez sierpecką drużynę.

Powrót Kasztelana do drugiej ligi zapowiada większą rywalizację i przede wszystkim wyższy poziom. Miejmy nadzieję, że nasi szczypiorniści pokażą się z jak najlepszej strony i będą walczyć o jak najwyższą pozycję. Ze względu na większą ilość drużyn mecze rozgrywane będą częściej, co sprzyjać będzie utrzymaniu ligowych emocji i pozwoli kibicom częściej obserwować grę sierpeckich zawodników.

W zespole przez cały sezon panowała rewelacyjna atmosfera. Całe szczęście nie mieliśmy problemu z kontuzjami dzięki czemu mogliśmy się zgrywać. Ważne jest to, że młodzi chłopacy mogli sobie pograć, rywalizować z innymi. Wsparcie starszych i doświadczonych graczy również miało spore znaczenie i będzie procentować. Przyszły sezon zapowiada się zupełnie inaczej, chociażby dlatego że nie będziemy grać dziesięciu spotkań jak do tej pory, a dwadzieścia dwa. Nie wiem czego się spodziewać, ale jestem dobrej myśli.  - podsumował czołowy zawodnik sierpeckiej drużyny, Marek Krydziński.
 



Piotr Czajkowski






Komentarze do artykułu: [20]


kibic r
2011-05-06 16:42:27 - z tego co słyszałem to z kasztelana odchodzi paru chlopakoów na studia,a paru konczy grac w ogole... teraz w sierpcu gra 3 z płocka,a pewnie zeby sie utrzymac i uzupelnic te luki po tych co odejda bedzie trzeba sciagnac z 2 z płocka... bo ta druzyna co zostanie to napewno nie da rady sie utrzymac i walczyc o czolowe lokaty... chlopaki grali caly sezon za darmo,a porownujac z nozna w ktorej kazdy ma co miesiac ok.1000zł lub wiecej to jest załosne i szkoda słow na to... zobaczymy jak bedzie w drugiej lidze, poczekamy do wrzesnia i sie przekonamy... pozdrawiam..


Kibicek
2011-05-02 15:56:36 - Co do składu to myślę że największe wzmocnienie potrzebne jest na bramce i prawym skrzydle... Rozegrania są w miare dobre, kołowy rewelacja :D i lewe skrzydło też było ogarnięte ale w póżniejszych meczach już nie było tego skrzydłowego (wie ktoś co z nim) ale byli w jego zastępstwo młodzi też w miare dobrze grali :D pozdrowionka...


Handballek
2011-05-02 15:15:35 - Wyniki i statystyki http://www.wmzpr.delfnet.com/3l-m.html


emigrant2006
2011-04-30 01:26:48 - Witam ponownie co do mdk i jego rozbudowy to nie jest do konca prawda ze bedzie sluzyl emerytom do grania w szachy kolego lub kolezanko ,,ja'' do twojej wiadomosci ... ze w szachy nie graja sami emeryci uwierz ze to gra dla wszystkich i najwazniejsze zeby grali mlodzi i to w duzej liczbie gdzie po jakims czasie moze sie ktos wybije wyzej nie tylko i to jest wazne i to sie liczy popieram osobiscie kazdy sport tak samo jak szachy ktore sa sportem a mdk moze byc jednym z miejsc gdzie bedzie sie cos dzialo .ps glowa do gory i zycze mniej marudzenia


kibic recznej.
2011-04-28 17:42:40 - na jakiej pozycji powinny byc najwieksze wzmocnienia ? jak uwazacie ??? jezeli zostanie ten skład co w tym sezonie to mi sie wydaje,ze prawe skrzylo jest slabe u nas i krydzkowi przydałbym sie zmiennik...a jezeli odejdzie mutas,krydzek to druzyna praktycznie znó od zera bedzie musiał byc budowana. bo napewno trener tyndorf wiązł z ta druzyna nadzieje na przyszły sezon. no,ale cóz poczekamy do wrzesnia i zobaczymy jak bedzie wygladał skład... pozdr


do kibica
2011-04-28 11:12:00 - Spokojnie ;) Nie było to zgryźliwe, a jedynie takie sprostowanie, bo nawet w powyższym artykule jest napisane o Superlidze więc niektórym mogłoby się mylić jeśli nie wiedzą jak to naprawdę wygląda. Właśnie, klimat jest najważniejszy, bo dzięki temu zwiększy się wiedza w regionie, co przyciągnąć może kolejnych sponsorów. Tak jak napisał kibic r sytuacja nie jest ciekawa jeśli chodzi o przyszłość, bo wiadomo że z utrzymaniem w lidze problemów nie będzie. Trzeba jednak iść dalej i stworzyć pewien plan na dobrych kilka lat. Mając taki plan i perspektywę może to zwiększyć wiarygodność i przyciągnąć pieniądze, które pomogą w realizacji tego planu. No chyba, że nikt tego nie chce, a założeniem było po prostu spokojne granie w drugiej lidze tak, aby się coś działo i było dodatkowym zajęciem dla młodzieży...ale chyba nie powinno tylko o to chodzić.


kibic do "do kibica"
2011-04-28 10:48:32 - Oczywiście. Posłużyłem się w tym momencie terminologią powszechną, a nie oficjalnym nazewnictwem. Tak się składa, że od 20 lat jestem kibicem Wisły i wiem gdzie jakie drużyny z Płocka grają. Ale nie ważne...A jeśli chodzi o sponsorów, to trzeba tworzyć klimat wokół klubu. Właścicielem klubu jest miasto, a oni z tego co wiem skutecznie się pozbyli sponsorów z klubu. nawet tych lokalnych. Nie sztuka jest wyciągać rękę tylko do browaru, bo się należy...


kibic r
2011-04-27 19:24:22 - ok,ale po co sciagac chlopakow z wisły, duzo sierpczków gra w I lidze.ta ekipa co jest i pare wzmocnien i spokojnie chlopaki beda w czołowce drugiej ligi... tylko,ze w przyszłym sezonie nie wiadomo czy bedzie grał krydzek,tak słyszałem, mutas pewnie odejdzie na studia,a trzeba mu to przyznac,ze on mógłbym byc liderem tej druzyny,nie ujmujac nic Klimkowi i Krydzkowi, wartosciowi gracze,ale mutas jest młody i ma duzy potencjał. dalej chce napisac o srodkowych rozgrywajacym, ok jogi ze swoim doswiadczeniem jest potrzebny druzynie i jej pomoze,ale niestety nie wytrzyma w 2 lidze calego meczu,a ten drugi z płocka to musi schudnac z 15 kg,zeby grac. gratuluje awansu,ale zeby grac w 2 lidze na dobrym poziomie, potrzebne sa wzmocnienia,w bramce tez,bo nie mamy rewelacyjnych bramkarzy. gratuluje awamsu chlopakom.


do kibica
2011-04-27 12:12:31 - Tylko sprostuję, że drugi zespół Wisły mógł awansować do Superligi, a nie pierwszej. W pierwszej właśnie grał ;) Faktem jest, że uniemożliwiły to przepisy, ale poza tym celem tego zespołu było i jest zgrywanie się juniorów i gra na wyższym, niż juniorski, poziomie. Ciężko nie zgodzić się, że Ciechanów zrobił bardzo dobrze, bo sporo na tym zyskali. Pierwsza liga (nie Superliga) mogłaby być w Sierpcu na spokojnie. Gdyby przyjeżdżały do nas zespoły z Warszawy, Elbląga, Gdańska, Szczecina, Poznania czy Ostrowa Wlkp., to jestem pewien że i znaleźliby się sponsorzy. Trzeba wyrobić markę klubu i poszerzyć tożsamość ludzi właśnie z naszym klubem. Przyniosłoby to zyski chociażby ze sprzedaży różnych gadżetów.


kibic
2011-04-27 10:42:32 - brawo za awans. trzeba dogadać się z wisłą płock, ale w tym mieście sporo ludzi ma kompleks płocka. wystarczy spojrzeć na ciechanów, który już jest w superlidze. skandal, żeby takie miasto nie dało kasy. dobry zespół piłki ręcznej można zrobić za małe pieniądze. nie to co w nożnej. ale miasto woli ładować kasę w składowisko śmieci, azbest i inne trucizny i jeszcze się tym chwali. dzięki współpracy z wisłą w Sierpcu mogła by być nawet pierwsza liga. tylko trzeba ludzi z jajami żeby zacząć coś robić i gadać. drugi zespół wisły gdzie graja juniorzy spokojnie mógł awansować do pierwszej ligi w tym sezonie, ale przepisy na to nie pozwalają. a co stoi na przeszkodzie, żeby wiekszość z tych chłopaków grała w barwach sierpca. korzyści dla jednych i dla drugich. ale sierpc jeszcze nie wyrwał się z PRL, i tu nie ma menagerów tylko urzędasy


obiektywny
2011-04-26 17:21:17 - Sierpc zawsze był słynny z piłki ręcznej od zawsze, ale koniec był też zawsze taki sam: najlepsi gracze idą na studia i tam dają siłę napędową innym ekipom.


Magda
2011-04-23 19:55:50 - brawo , chodzę na każdy mecz ręcznej ,


Tylko MKS
2011-04-23 11:58:52 - Oby tylko władze klubu zrobiły cos z tym dalej, ludzie chętnie prezychodzili by na mecze co przyniosłoby dodatkowe zyski z sprzedaży biletów itp. rzeczy dla kibiców


wladze
2011-04-23 10:44:24 - dobrze gdyby za awansem poszly dodatkowe pieniadze i wzmocnienia druzyny. sierpc powinien i ma mozliwosci na gre z lepszymi druzynami, w lepszej lidze. mam nadzieje, ze dotrze to do tych, ktorzy siedza na samej gorze i zrozumieja w koncu, ze bylaby to jakas rozrywka w tym nudnym miescie. przyniosloby to zainteresowanie, a dodatkowo mali chlopcy chcieliby byc tacy sami i wyrastaliby nam fajni mlodzicy. nie mozna ograniczac sie do trzymania sie w drugiej lidze, bo to bez sensu. tak samo, jak nie mozna ograniczac sie tylko do corocznych kasztelanii, dni sierpca, paru dnia dla rzezbiarzy i emerytow.


w
2011-04-22 13:21:03 - gratulacje


joa
2011-04-22 12:39:09 - nie każde miasto moze pochwalić sie taka drużyna piłki ręcznej, a prawie każde ma "papakow" grających w piłkę nożna.... proponuje inwestowac w szczypiornistów


Jan
2011-04-22 11:53:46 - Czas najwyższy, żeby miasto zaczęło inwestować w sport i takie dyscypliny jak piłka ręczna. Kiedyś mieliśmy super drużynę ręcznej, ale wszystko padło, bo nie było pieniędzy. Obecnie mamy znowu powrót piłki ręcznej, grają zarówno juniorzy i seniorzy. Myślę, że takie atrakcje przyciągną społeczeństwo sierpeckie, co widać już było po ostatnim meczu juniorów (wygrana z Ciechanowem). Zamiast ładować pieniąde w Dom Kultury, który i tak nie przyciągnie ludzi, lepiej dać szansę drużynom sportowym. Lepiej, żeby ci młodzi ludzie (juniorzy ręczni) uprawiali sport, niż pili piwo na rogu ulicy.


Ja
2011-04-22 11:50:47 - Bo Sierpc to zacofane miasto tu nic nie bedzie . Jak Ziom napisal mielismy szanse na I lige wystarczylo wygrac ostatni mecz u siebie z Lublinem ale chlopaki dostali wytyczne w szatni aby przegrac bo nie ma kasy bo wladze miasta a przede wszystkim nasz wspanialy browar maja nasze miasto gleboko w dup... , wladze rozbudowuja dom kultury dla emerytow aby mieli gdzie grac w szachy a browar woli sposorowac Plock , Wloclawek itp


do Ziom
2011-04-22 10:29:10 - Popieram cie kolego . I oczywiście gratulacje dla naszych szczypiornistów


emigrant2006
2011-04-21 22:58:56 - bravo :) i gratulacje




Administrator serwisu nie odpowiada za treść komentarzy
zamieszczonych na tej stronie przez internautów




Zauważyłeś błąd na stronie?

[x]
O nas | Napisz do nas ^^ do góry


Wszelkie materiały, artykuły, pliki, rysunki, zdjęcia (za wyjątkiem udostępnianych na zasadach licencji Creative Commons)
dostępne na stronach Sierpc online nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez zgody Autora.