logo Sierpc online

Newsy | Ogłoszenia | Forum Dyskusyjne | Księga pozdrowień | Hyde Park Zaloguj się | Rejestracja

Co proponujemy:
O mieście
Historia
Kultura
Zabytki
Informator
Sport
Sierpeckie linki
Galeria zdjęć
Archiwum
Strona główna




Newsy Sierpc online
Komentarze | Dodaj własny komentarz Newsy Sierpc online

"Każdy chciał posłuchać jak sapie, jak oddycha, coś tam syczy" - pociąg specjalny SAWA na stacji kolejowej w Sierpcu - 20.07.2018 r.

2018-07-25

Stacja Sierpc. Parowóz jest zaliczany do tzw. żywych maszyn i każdy chciał posłuchać jak sapie, jak oddycha, coś tam syczy, 20.07.2018 r.
Stacja Sierpc. Parowóz jest zaliczany do tzw. żywych maszyn i każdy chciał posłuchać jak sapie, jak oddycha, coś tam syczy, 20.07.2018 r.

Stacja Sierpc. Gwizdek kierownika pociągu... krótki gwizd lokomotywy to znak, że pociąg opuszcza naszą stację, 20.07.2018 r.
Stacja Sierpc. Gwizdek kierownika pociągu... krótki gwizd lokomotywy to znak, że pociąg opuszcza naszą stację, 20.07.2018 r.

Stacja Sierpc. Powracający tłum widzów z peronów naszej stacji, a mnie się przypomniały czasy, kiedy to tyle ludzi wysiadało każdego dnia z dawnych podmiejskich relacji. Jak było??? No jasne, że fajnie!, fot. 20.07.2018 r.
Stacja Sierpc. Powracający tłum widzów z peronów naszej stacji, a mnie się przypomniały czasy, kiedy to tyle ludzi wysiadało każdego dnia z dawnych podmiejskich relacji. Jak było??? No jasne, że fajnie!, fot. 20.07.2018 r.

20 lipca 2018 roku na stacji kolejowej w Sierpcu zatrzymał się niezwykły pociąg.

Relację fotograficzną i opis tego wydarzenia przygotował dla nas Tao.


Stacja Sierpc. Spory tłum miłośników kolejnictwa czeka na pojawienie się pociągu specjalnego Sawa, nazwanego tak, gdyż celem jego podróży jest Warszawa, czyli dawna Sawa. 12:21 to planowany czas pojawienia się składu. Jeszcze troszkę cierpliwości i specjalny pociąg wycieczkowy wjeżdża w perony naszej stacji.

Mija 12:21, lecz oto w oddali widać podany semafor i ... dym, to przecież parowóz ...

Jest! Zapowiadany przez spikera PKP pociąg specjalny SAWA wjeżdża na tor przy peronie trzecim.

Maszynista doprowadza skład do znaku, gdzie powinno znajdować się czoło lokomotywy.

Skład pociągu to typowe wagony dalekobieżne, jakie każdego dnia stukały po sierpeckich torach. Porównując do Pendolino, wyglądają trochę zabytkowo, ale jak dawniej są wygodne.

Dzisiaj wszyscy chłopcy już nie chcą być strażakami, ale chcą prowadzić taką maszynę. Parowóz jest zaliczany do tzw. żywych maszyn i każdy chciał posłuchać jak sapie, jak oddycha, coś tam syczy...

Lokomotywa Ol49-69 na stałe stacjonuje w parowozowni Wolsztyn, ale w Sierpcu już nieje­dnokrotnie brała udział w kręceniu filmów.

Dla "starych" kolejarzy była to okazja do wspomnień, jak to się przy takich maszynach pracowało. Sierpecka parowozownia posiadała bardzo wiele parowozów typu Ol-49, jak również Ty-2, gdzie przeprowadzano bieżące obrządki i naprawy. W Wolsztynie pracowała nasza sierpecka Ol-49-111, ale  obecnie jest w naprawie w Lesznie i chyba już nie wróci na tory cieszyć oczy kolejowych hobbystów.

Gwizdek kierownika pociągu... krótki gwizd lokomotywy to znak, że pociąg opuszcza naszą stację. Ol-49-69 nabiera prędkości kierując się na tor w kierunku Nasielska.

Z peronów naszej stacji powraca tłum widzów, a mnie przypomniały się czasy, kiedy to tyle ludzi wysiadało każdego dnia z dawnych podmiejskich relacji. Jak było??? No jasne, że fajnie!



Zobacz galerię zdjęć dalej

Tagi: PKP


Tao









Komentarze do artykułu: [1]


Janek z Włók
2018-08-08 18:16:34 - W takich chwilach widać, ile dla wizerunku miasta warty jest dworzec kolejowy w przyzwoitym stanie. Pasażerowie ze zdjęć nie spodziewają się pewnie już niczego dobrego po Sierpcu.




Administrator serwisu nie odpowiada za treść komentarzy
zamieszczonych na tej stronie przez internautów




Zauważyłeś błąd na stronie?

[x]
O nas | Napisz do nas ^^ do góry


Wszelkie materiały, artykuły, pliki, rysunki, zdjęcia (za wyjątkiem udostępnianych na zasadach licencji Creative Commons)
dostępne na stronach Sierpc online nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez zgody Autora.