logo Sierpc online

Newsy | Ogłoszenia | Forum Dyskusyjne | Księga pozdrowień | Hyde Park Zaloguj się | Rejestracja

Co proponujemy:
O mieście
Historia
Kultura
Zabytki
Informator
Sport
Sierpeckie linki
Galeria zdjęć
Archiwum
Strona główna




Newsy Sierpc online - Archiwum
Komentarze | Dodaj własny komentarz Newsy Sierpc online - Archiwum

Sentymentalny przejazd przez Sierpc pociągu Spichlerz - 17.10.2015 r.

2015-10-17

Pociąg turystyczny "Spichlerz" powracający z Sierpca w kierunku Brodnicy. Na zdjęciu wymarzony photoshop dla Miłośników Kolei - pociąg na wiadukcie nad drogą krajową nr 10 w okolicy Mieszczka. Wielka szkoda, że pogoda nie dopisała w tych godzinach, 17.10.2015 r.
Pociąg turystyczny "Spichlerz" powracający z Sierpca w kierunku Brodnicy. Na zdjęciu wymarzony photoshop dla Miłośników Kolei - pociąg na wiadukcie nad drogą krajową nr 10 w okolicy Mieszczka. Wielka szkoda, że pogoda nie dopisała w tych godzinach, 17.10.2015 r.

Na kilkanaście minut postoju pociągu turystycznego "Spichlerz" stacja Sierpc cofnęła się w czasie o kilka dziesiątek lat, kiedy to takie składy relacji Gdynia-Łódź, Warszawa-Kołobrzeg zatrzymywały się na naszych torach. Dawniej prowadziły takie pociągi najmocniejsze nasze parowozy jak Pt-47 lub Pm-36, a skład wagonów nie mieścił się w peronach. Na zdjęciu manewrująca lokomotywa SU-45, która przepięta została w stronę Brodnicy, 17.10.2015 r.
Na kilkanaście minut postoju pociągu turystycznego "Spichlerz" stacja Sierpc cofnęła się w czasie o kilka dziesiątek lat, kiedy to takie składy relacji Gdynia-Łódź, Warszawa-Kołobrzeg zatrzymywały się na naszych torach. Dawniej prowadziły takie pociągi najmocniejsze nasze parowozy jak Pt-47 lub Pm-36, a skład wagonów nie mieścił się w peronach. Na zdjęciu manewrująca lokomotywa SU-45, która przepięta została w stronę Brodnicy, 17.10.2015 r.

Na kilkanaście minut postoju pociągu turystycznego "Spichlerz" stacja Sierpc cofnęła się w czasie o kilka dziesiątek lat, kiedy to takie składy relacji Gdynia-Łódź, Warszawa-Kołobrzeg zatrzymywały się na naszych torach. Dawniej prowadziły takie pociągi najmocniejsze parowozy jak Pt-47 lub Pm-36, a skład wagonów nie mieścił się w peronach. Na zdjęciu obok manewrująca lokomotywa SU-45, która przepięta została w stronę Brodnicy w dniu 17 października 2015 roku w związku z przejazdem po częściowo nieczynnej w ruchu pasażerskim linii kolejowej (m.in. przez Sierpc).

Przejazd pociągu SPICHLERZ to jeden z nowych elementów Markowego Produktu Turystycznego TurKol.pl. Oferta zaplanowana została z myślą o pasażerach, którzy z tęsknotą wspominają ruch kolejowy na nieczynnym dziś w ruchu pasażerskim odcinku sieci kolejowej pomiędzy Sierpcem a Jabłonowem Pomorskim, Brodnicą i Grudziądzem. Powrót pociągu odbył się trasą z Grudziądza przez Chełmżę do Torunia Wschodniego i Torunia Miasto.

W Sierpcu pociąg zatrzymał się o 13:18, odjechał o 13:43. Turyści mieli czas na zrobienie zdjęć i krótki spacer po tym, co zostało z infrastruktury PKP w naszym mieście.
 



Tao, Red.









Komentarze do artykułu: [5]


Dla ciekawych
2015-10-19 14:38:47 - Albo lepiej tak na youtube wklepać PKP Steam Engines in Poland Part 4, a później to samo tylko 3.


Dla ciekawych
2015-10-19 14:31:58 - www.youtube­.com/watch?v=VQxDP5MMmc w tu można obejrzeć sierpeckie parowozy i dawną stację Sierpc.(pie­rwsze trzy minuty).


Dwa słowa o imprezie......
2015-10-18 00:24:45 - Kiedy byłem małym chłopcem bardzo dużo podróżowałem koleją pod opieką mamy. Pamiętam te nocne pociągi zatrzymujące się w Sierpcu, nazywano je "Łódź", "Gdynia", "Kołobrzeg", "Warszawa" i "Kraków" tzw.doczepiane sezonowo wagony do Krakowa. Jako mały chłopak nie bałem się tych sapiących i wpadających z impetem w perony stacji wielkich parowozów, bo sprawiały pewność, że się wszędzie dojedzie na czas.Największa niepewność to była odpowiedź na jedno pytanie: czy, aby będzie miejsce, nawet na korytarzu, aby tylko wsiąść......taki był ścisk. Inaczej było w relacji dziennej do Warszawy, pociąg był zatłoczony, ale szukając po przedziałach coś zawsze można było znaleźć wolnego.Były to pociągi dalekobieżne, więc miały i po dziewięć wagonów w tym dwie poczty i bar Wars, więc nie mieściły się w zasięgu peronów i trzeba było wsiadać prosto z torów co było na naszej stacji niebezpieczne, ze względu na stałe manewry składów towarowych.Tak jak te pociągi, tak i obsługiwane przez nasze załogi z Sierpca miały swoje przyjęte nazwy używane przez podróżnych, nawet znano maszynistów lub obsługę pociągów, ale to już inna klasa wagonów i inny klimat podróży. Kilka razy wsiadając w Gdyni udało się zająć miejsce w przedziale I klasy przy oknie.....to była podróż. Dziś na stacji znów serce zabiło mocniej na widok tych wagonów i toru, z którego tak jak kiedyś odchodziły pociągi do Gdyni. Dzisiaj można było jechać bez ścisku, bez narzekań i bez obaw o miejsce w przedziale, ale zostałem w Sierpcu z moimi pociągami z dzieciństwa.


MIELCZAREK JOANNA
2015-10-17 19:57:47 - POZDRAWIAM SERDECZNIE SIERPCZANIN


JOANNA MIELCZAREK
2015-10-17 19:55:51 - JEZDZILAM TAKIM POCIAGIEM DO LODZI (SIRPCZANKA ) OBECNIE LODZIANKA OD 31 LAT PAMIETAM TE PODROZE.




Administrator serwisu nie odpowiada za treść komentarzy
zamieszczonych na tej stronie przez internautów




Zauważyłeś błąd na stronie?

[x]
O nas | Napisz do nas ^^ do góry


Wszelkie materiały, artykuły, pliki, rysunki, zdjęcia (za wyjątkiem udostępnianych na zasadach licencji Creative Commons)
dostępne na stronach Sierpc online nie mogą być publikowane i redystrybuowane bez zgody Autora.